lördag, maj 19, 2007

Trevlig lördag

Han kom förbi idag för att hämta det som var hans, slutade med att han satt med oss och spelade spel efter spel. Var första gången jag lät honom träffa Em, hade jag inte gjort om jag inte känt så mycket som jag känner. Trodde blygheten skulle göra sig påmind, hennes blyghet alltså, men den försvann ungefär samtidigt som han tog av sig skorna. Hon gillade att få så mycket uppmärksamhet iaf, är precis som sin mamma där och vill ha det hela tiden. ;)

Framåt kvällen kom J hit, trots att det är ett år sen vi sågs så kändes det som igår. Hade massor att prata om och jag hade nog lätt kunnat fortsätta prata ett antal timmar till. Var trevligt att träffa dig igen gumman. =)

Nu är det snart dags för sängen här. Har beställt ett par böcker igen, dum som jag är. Har ju som en del av er vet ett antal böcker att läsa redan nu. Hoppas att jag snart får möjlighet till att läsa ikapp igen, för jag saknar att bara kunna krypa upp i fåtöljen tillsammans med en bra bok!

Böckerna jag beställt är:

1. Där regnbågen slutar - Cecelia Ahern
Hon har även skrivit "P.S. Jag älskar dig", som gick rakt in i mitt hjärta! Hoppas att denna ska lyckas beröra mig på samma sätt. Skönt med "slöläsning" ibland oxå =)

2. Ditt kompetenta barn : på väg mot nya värderingar för familjen
Verkar väldigt intressant, andra synsätt än sina egna är alltid trevligt. Det är ju annars väldigt lätt att fastna i sin egna värld och dess tankar. Sen är det ju inget som säger att man måste följa allt som står i den ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du suger på Disney-spelet=)