torsdag, maj 03, 2007

Hur älska sig själv?

Har kommit fram till att det är det jag behöver arbeta med. Kan inte fortsätta förvänta mig att jag ska hitta någon som ska "hela" mig, för det kommer aldrig hända. Kommer aldrig att kunna känna mig trygg hos någon annan om jag inte känner mig trygg hos mig själv..

Funderade på de avslut jag gjort för att jag varit rädd för mina känslor, då jag känt ungefär som nu. Det har ju faktiskt hänt ett antal gånger tidigare att jag betett mig såhär. Men troligtvis har jag letat upp något nytt "objekt" istället för att ta tag i det verkliga problemet. Kan inte komma på någon gång då jag inte har haft någon i tankarna, även om tankarna kanske inte överensstämt med verkligheten så har jag ändå haft det där.. just för att slippa lägga tankarna och tiden på mig själv.

Men hur sjutton börjar man? Vad gör man för att komma dit? Skulle som jag skrivit tidigare behöva något att lägga min energi på, något som gör att jag kommer i kontakt med nytt folk. Datorn är inte det rätta sättet för mig iaf.. för jag gömmer mig bakom den istället för bakom några solglasögon.. =P

Får skriva mer senare istället... plikten kallar här!!

Inga kommentarer: