söndag, maj 27, 2007

Bluesfestival

För 14:e året i rad har bluesfestivalen ännu en gång nått sitt slut. Inte heller i år la jag ner någon tid på den. Förra året var det precis innan vi skulle iväg till utlandet och då vi hade varit sjuka var vi inte alls sugna på festival! I år hade jag snuttan på fredagen och igår var det faktiskt tänkt att jag skulle ut, men det blev aldrig så. Jag var däremot rätt sugen på att gå och kolla läget, men samtidigt var det skönt att sitta hemma och mysa med =) För som vissa var snabba med att påpeka, så är det ganska onödigt att betala 100 kr för en timme.. ;)

Idag kom snuttan hit för att fira mig en snabbis, hon hade köpt en massa saker som hon själv ville ha egentligen ;) Men mors dag har aldrig varit speciellt viktig för mig eller i vår familj, har blivit något samtal bara.

Var ute med Em i fredags på bluesen, på dagen dvs! Men fick hela tiden höra "finns det ingenting för barn här mamma?". Det verkade ju minst sagt dåligt med det, fast det kanske var mer av det på lördagen? Så istället för att kolla in M-ås då så åkte hon och jag in till O-hamn för att ge tolvskillingsmarken en chans. Träffade mor och P där inne, åkte karuseller, åt massa onyttigt och hade det allmänt trevligt. Där kunde hon iaf inte klaga på att det inte fanns någonting för barn. Till och med vi vuxna hade tillfälle att få bete oss som barn.. ;)

Nu har jag precis sett på de två sista avsnitten av Lost för den här säsongen, vet inte om det kommer att bli fler säsonger iofs, någon som har koll på det? Jag hade förväntat mig spänning på hög nivå, så är riktigt besviken efter dessa avsnitt!

Allt känns bra nu - låt det stanna där...

2 kommentarer:

Anonym sa...

har hört någonstans att det ska bli hela tre säsonger till...

Anonym sa...

Bra att allt känns bra fru J;)