söndag, maj 13, 2007

Högalid

Känner mig sådär allmänt off idag, en sån dag som jag skulle kunna ligga i sängen hela dagen och göra ingenting. Precis vad jag hittills har gjort, surfade runt på google och gjorde för skojs skull en sökning på mitt eget namn. Ja, jag vet. Det är något man gör när man har sjukt tråkigt. ;)

Får då upp en länk från Östran, där de skrivit om vilka som fick stipendier på Högalids folkhögskola -03. Där MITT namn stod med! Den känslan jag hade när de sagt mitt namn var inte av denna värld, trodde de skojade med mig. Växte väldigt mycket under den utbildningen, har många gånger fallit tillbaka till samma mönster som tidigare. Men har aldrig tillåtit mig själv att stanna kvar i gropen på samma sätt som tidigare.



Högalid kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Men ska bli skönt att lägga studietiden bakom mig nu och inrikta mig på det jag verkligen vill göra istället. För alla dessa studieår har stundtals varit riktigt tuffa. Men nu är jag snart i mål. =)

Saknar dig mer ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm fick du stipendie där? Hade jag totalt glömt bort. Grattis! :) Klart du ska va stolt! De vill ha mig att arbeta på Högalid, men eftersom det är tänkt att vi ska flytta så blir det nog inget med det. Hade väl passat bra annars med tanke på att de söker någon med dramautbildning. Men jag jobbar nog hellre på mellanstadiet och försöker få in lite mer drama där ;) Hoppas allt är bra med dig och så!! Kram!