torsdag, april 12, 2007

Bestämt mig.. =)

Nu finns ingen återvändo längre, allt är bokat och klart. Ser fram emot det, mest som en kul grej. Samtidigt som det känns lite nervöst, men jag har ju inget att vara nervös för egentligen. Det får gå som det går. =)

Det handlar tro det eller ej om en så liten sak som ett mensa-test. Nej, jag har ingen stort behov av att bevisa något. Det handlar om att jag själv vill veta. Som många av er vet är jag helt besatt av siffror.

När jag höll på med vikten (vilket jag borde ta tag i igen) så var jag helt besatt, då menar jag BESATT! av att räkna kalorier. Det skulle vara exakt och det fick inte skilja något på fördelningen mellan kolhydrater, fett och protein heller. Hemska tanke om man gick över det någon dag! Vägde mig säkert 3 ggr om dagen, har lyckats få ner det till någon gång i veckan nu iaf! Fast kan ju bero på att jag inte vill se att det går uppåt.. ;) Mätte mig på alla ställen som bara gick för att se vad det hade blivit för förändringar. Gjorde diagram och hade lätt kunnat åka iväg för att väga mig i en kroppsfettsvåg. Ville göra det för något år sen, men M stoppade mig. Förstår inte varför? ;) Hade ju fått massa siffror att gotta mig i då ju! Jag låter väl inte besatt eller?? HAHA!

Men åter till testet, har gjort de provtesten som finns på sidan och enligt det så kan jag fullt möjligt hamna inom deras gränser. Men de kan ju vara missvisande, eller kanske jag bara hade tur som "Sixten" så avundsjukt påpekade ;)

Enligt deras hemsida ska de ha test i Kalmar nu i helgen, så borde ju bli att jag får göra det då. =) Men sen tar det åtta veckor tror jag det var innan man får resultatet.

På IKEA idag gjorde jag av med mer pengar än jag hade tänkt, tog betydligt längre tid än vi hade tänkt oxå. Idag var en dag där jag tyckte det var roligt att gå länge. Det är inte speciellt ofta jag har de dagarna, så det är ganska kul när de kommer. För jag behöver ju inte ha så dåligt samvete iaf.. ;)

Nej, dags för sängen här nu.

Kramas

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har faktiskt (tro det eller ej ;)) med klarat mensa-testet på nätet och fick att jag kunde söka mig till att göra det "riktiga", likaså Johan och Fager som också gjorde det i den vevan. Är inte svårt om man har ett logisk tänkande, vilket du ju har!! Men det är roligt att göra det och tror du kommer lyckas bra om du gör det riktiga! :) Men nåt som stör mig är att folk tror att mensa är lika med att man har en viss sorts intelligens. Mensa och logiskt tänkande hör ihop men inte mensa och viss annan intelligens. I så fall logisk intelligens om det finns nåt som heter så?! Nu menar jag inte att DU tror det utan att andra som hör mensa tror det handlar om att man är översmart. (Jag trodde iofs det med från början tills jag fick höra vad det eg. handlade om) Men det räcker ju bara att titta på Big brother-Carro så inser man att det handlar om en viss sorts intelligens! Lycka till med testet gumman!

Anonym sa...

Hmm blev nog lite fel på kommentaren. Det handlar ju om att man har en VISS intelligens och inte intelligens överlag. Såg att jag skrev tvärtom.. Jag är inte så smart med andra ord ;)