måndag, januari 29, 2007

Tänkvärt

"En liten flicka springer runt sin mamma och säger ”mamma gissa vad, gissa vad!” mamman blir lätt irriterad och säger ”nej jag orkar inte gissa, gå och lek på ditt rum”. Det blir tyst en stund och flickan säger ”okej” och går in på sitt rum. En timme senare kommer hon ut och säger ”mamma gissa vad, gissa vad” mamman blir ännu mer irriterad och säger ”nej jag vill inte gissa, gå ut och lek”. Dom blir tysta för en stund, så säger flickan ”visst” med besviken röst och går ut och leker mitt ute på gatan... hon står och hoppar hopprep medans hennes ljusa hår leker med vinden... hon hör inte bilen som kommer i full fart.... Mamman kommer ut i tårar och ser sin lilla flicka full av blod och tårar. Flickan ser på sin mamma och säger med blod från sin mun och gråt i sin själ ”mamma gissa vad, gissa vad” mamman ser på henne med tårar i ögonen och säger ”nej jag kan inte gissa, säg vad det är”, flickan tar ett sista andetag och säger ”jag älskar dig mamma”, innan hon somnar in för gott..."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vackert....Kram gumman

Micke sa...

Sorgligt, man blir ju tårögd

Anonym sa...

helt klart tänkvärt... men ibland är man ju stressad som den stackars mamman var, svårt o hjälpa det?