lördag, januari 13, 2007

Human Trafficking

Har äntligen fått se den filmen efter tips både från vänner och bekanta.

Citerar vad aftonbladet hade att säga om boken Box 21 (Roslund & Hellström) som handlar om samma sak som filmen.
"När man sträckläst hela den ljusa natten, eller hela dagen i solen, sitter man där med någonting kvar. Något som inte riktigt släpper. En obehaglig känsla... Av att verkligheten pågår. Och av att man faktiskt är med i den."

Den känslan har jag efter att ha sett denna film....

Känns fel att säga att filmen är bra med tanke på att det faktiskt pågår i verkligheten, men den påverkade mig obeskrivligt mycket.
Jag kan inte säga annat än: SE DEN!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har också varit sugen på att se den filmen, men nu när du rekommenderar den så får jag verkligen ta och se den. Får ta och läsa den där boken med. Jag gillar ju inte deckare som jag sa till dig, men du sa ju att det inte riktigt var en sån bok ;)

Anonym sa...

Hävdar bestämt att du får komma o kika sen när min gaphals har fått sin nya lyxvilla o då ev bestämma om han verkligen är en gaphals..*L*