måndag, januari 08, 2007

Ingen....

kommer någonsin förstå mig på samma sätt som han gjorde....

Läste precis på hans sida och den texten kändes som knivhugg, men ack så sann! (Tack till dig som skickade låten!)
Texten var låttexten till "Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad".. En för övrigt riktigt bra låt! För er som vill lyssna finns den HÄR
Fattar inte varför det gör så förbannat ont just i dag.

Även Lisa Nilsson - Långsamt farväl får mig fortfarande att gråta.. Texten i den låten är så träffsäker så det finns inte...

För er som undrar: Nej, jag vill inte ha tillbaka honom.. Men jag saknar min "bästa vän"... Känns normalt att sakna en person som egentligen inte finns!

Och till folk som har svårt att stå ut med hur JAG är.. låt mig bara va!!

Och så låttexterna för er som är intresserade:

Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad

"This is the end you know
Lady, the plans we had went all wrong
We ain't nothing but fight and shout and tears

We got to a point I can't stand
I've had it to the limit; I can't be your man
I ain't more than a minute away from walking...

We can't cry the pain away
We can't find a need to stay
I slowly realized there's nothing on our side

Out of my life, Out of my mind
Out of the tears we can't deny
We need to swallow all our pride
And leave this mess behind
Out of my head, Out of my bed
Out of the dreams we had, they're bad
Tell them it's me who made you sad
Tell them the fairytale gone bad

Another night and I bleed
They all make mistakes and so did we
But we did something we can never turn back right

Find a new one to fool
Leave and don't look back. I won't follow
We have nothing left. It's the end of our time

We can't cry the pain away
We can't find a need to stay
There's no more rabbits in my hat to make things right

Out of my life, Out of my mind
Out of the tears we can't deny
We need to swallow all our pride
And leave this mess behind
Out of my head, Out of my bed
Out of the dreams we had, they're bad
Tell them it's me who made you sad
Tell them the fairytale gone bad"

Lisa Nilsson - Långsamt farväl

"Jag önskar jag kunde säga att de är en fas vi går igenom
En storm vi måste orka rida ut
Och jag önskar jag kunde säga att vi klarar det tillsammans
Att allting kommer ordna sig till slut
Men hur säger man till nån att här tar vägen slut
Och hur säger man till nån att hjärtat längtar ut

Ref:
Jag kan inte ljuga för dig, du känner mig alltför väl
Om du ser mig i ögonen så säger dom;
att vi kan bara vara de vi är så ge mig inga skäl,
för vad vi än kallar det så är det bara;
ett långsamt farväl

Här är din drottning utan krona
Likgiltig och trött
En sorglig figur, du aldrig riktigt mött
Och när jag ser mig över axeln på åren som bara gick
Ser jag allt som gick förlorat men också allting som vi fick
Och vad säger man till nån som vill börja om igen
Då det redan är försent, då man redan är på väg

Ref...

Jag tvår mina händer i kärlekens namn
Du kan vinna allt, du förlorar ibland
Men vägen som vi färdas på, den leder,
den leder ingenstans

Jag kan inte ljuga för dig, du känner mig alltför väl
Om du ser mig i ögonen
För vi kan bara vara de vi är
så ge mig inga själ, för vad vi än kallar det
så är det bara ett långsamt farväl

För vi kan bara vara de vi är
så ge mig inga själ, för vad vi än kallar det
så är det bara ett långsamt farväl"

2 kommentarer:

Miffolurva sa...

Du är ju den ända som är bäst på att vara Hanna.. So keep up the good work.

Anonym sa...

Du är den du är och det är den jag älskar dej för ... P & K