tisdag, januari 23, 2007

Alla vita vintrar

Vad hände med dem? Jag har hela tiden en bild av det där vita vinterlandet, där solen blänker på snön. Ja, ni vet säkerligen vad jag menar. Men vad hände med det? Nu får man istället stå ut med den där svarta och missfärgade sörjan. Jag vill ha mitt vita vinterland, jag vill inte ha det här!

Är det kanske detta man får stå ut med när man bor "mitt i storstan"? Eller är det helt enkelt så att mina minnen bara vill minnas att "det var bättre förr"?

Jag fick iaf en liten glimt av ett fint vinterland i söndags, men antar att det är lika svart där som här nu?

Emilia som har gått och tjatat på att snön ska komma nu sen i september, ville idag när det var -10 att det skulle bli sommar istället. Hehe.. och visst vore det härligt att slippa alla dessa kläder.

1 kommentar:

Wolf sa...

Va minus 16 här i morse.. 2-3dm snö ligger över gräsmattorna.. o solen sken vackert igå ro idag...
dock har ju inte mälaren fryst på än... men fint landskap iaf är det =)

jävla synd man jobbar hela dagrana nu, ananrs hade en lång promenad faktiskt lockat för en gångs skull :P