lördag, december 16, 2006

Fler frågor

Ni börjar tröttna snart va? ;) Snodd hos Pernilla

Vilken svordom använder du mest?
* Fan

Äger du en iPod?
* Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
* Oftast runt 06:00, men nu har jag lov och tänker sova lääänge! =)

Hur många resväskor äger du?
* En stor och några antal små

Använder du flip-floppar?
* Nej, får sår av det, iaf de jag testat än så länge. =/

Var köper du dina matvaror ifrån?
* Konsum oftast

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
* Spelar ingen roll

Vilken var den senaste filmen du såg?
* The lake house

Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna?
* Med en väninna.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
* En resa hade inte varit fel just nu, inte en bil heller. Fast om man ska slå på stort direkt så kan jag väl ta ett hus med.. ;)

Har någon någonsin kallat dig lat?
* Ja, har troligtvis varit det då med. =)

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
* Det har hänt

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
* Ingen, är MP3 som gäller här, just nu The Connells - 74´-75´. Jag är medveten om att låten är gammal, men den är bra. =)

Vilken är världens bästa artist just nu?
* Har inte hört alla, så omöjligt att svara på. Men i mina ögon är Winnerbäck svårslagen.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
* Pass

När var senast någon stötte på dig?
* Någon vecka sen tror jag

Vad åt du till middag senast?
* Håller på och gör fiskgratäng just nu, med potatis till

Använder du huvtröjor?
* Ja, det händer.

Kan du vissla?
* Pinsamt nog inte, även att jag heter Johanna.. ;)

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
* Inte vad jag minns, isf var det nog inget viktigt. =)

Vem var den sista som ringde dig?
* Sötis.. =P

Vilken är din favorit åkattration på ett nöjesfält?
* Balder är grymt härlig. =)

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
* Japp

Vilket riktnummer befinner du dig i?
* 0499

Tittade du på tecknat när du var liten?
* Ja, gör det fortfarande ibland. =)

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
* Ingen aning.

Hur många syskon har du?
* Tre systrar

Är du blyg inför det motsatta könet?
* Beror helt på personligheten, vissa blir jag jätteosäker kring, medan andra inte är några som helst problem.

Vilken film kan du alla replikerna till?
* Alla vet jag inte, men kan nog många i Dirty Dancing med tanke på hur många gånger jag har sett den. ;)

Äger du några popband t-shirts?
* Det är möjligt, men tror bara jag har en t-shirt med en artist på - Kurt Cobain. Om jag har den kvar, så mycket som jag använde den i högstadiet är den nog bara trasor nu. =P

När flög du senast?
* I juni.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
* Fyra

Läser du för skojs skull?
* Ehm, jo jag läser, men för skojs skull? Snarare för att jag vill det.

Pratar du några andra språk?
* Engelska, sen att det inte låter något vidare är en annan sak. =)

Diskar du din egen disk?
* Ja, tyvärr

Har du gråtit offentligt?
* Ja

Har du en stationär dator eller en laptop?
* Både och

Försöker du alltid lära dig nya saker?
* Försöker lära mig saker när jag själv vill, vilket är långt ifrån alltid. =)

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
* Har varit sugen på tatuering i många år, men tvivlar på att jag kommer att göra någon.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
* Nej, det tycker jag inte!

Kan du kasta macka?
* Har väl lyckats några gånger, men är nog bara ren tur. =)

Har du någonsin varit på Jamaica?
* Nej

Vad har du med dig in på bion?
* Popcorn och apelsin-mer

Vem var din favorit lärare och varför?
* Måste nog bli Gunnar Lind, roligare lärare är svårt att hitta. Han kunde verkligen konsten att fånga ens uppmärksamhet. =)

Har du dejtat någon av en annan religion?
* Japp

Vad har du för väder?
* Grått, grått och åter grått

Har du en blogg?
* Nääääää =P

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
* Vet faktiskt inte, har ju alltid gillat matte så det får väl bli det då.

Gillar du att flyga flygplan?
* Gillar och gillar, starten är härlig, men skulle inte vilja flyga varje dag direkt. Sen mardrömsresan med ett turkiskt flygbolag så känner jag troligtvis annorlunda med. Hände ingenting iofs, men har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Lät och kändes som planet skulle gå sönder vilken sekund som helst.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
* Kan inte välja en sak så bara, är helheten som är viktig. Att man kan vara sig själv tillsammans, kunna prata om allt och ha roligt tillsammans är viktiga saker för mig.

När sov du senast på golvet?
* Haha, det var nog många år sen.

Vilken är din favorit drink?
* Tequila rose

Gillar du din boende situation?
* Det duger, men jag saknar huslivet. Detta trots att jag inte har bott i hus på många år

Vilken är din mammas hemstad?
* Oskarshamn

Din pappas hemstad?
* Stad och stad, Vråka tror jag det heter.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
* För att inte bli sur och grinig behöver jag åtta timmars sömn.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
* Oftast inte

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
* Ingen kommentar =)

Vilken är din favorit frukt?
* Clementin och banan

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
* Nej, det kan jag inte påstå. Försöker väl att äta hyfsat bra iofs, men jag är inte besatt av att kolla kcal-nivå på allt jag äter. Finns en hel del kaloribomber som slinker ner ibland, men jag mår inte dåligt för det.

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
* 27

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
* Det händer.

Tror du på liv på andra planeter?
* Ja

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
* Emilia

Tror du att Gud är man eller kvinna?
* Man

Vad var det senaste du åt?
* Fiskgratäng och pressad potatis (ja, jag lämnade detta för att gå och äta ;))

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
* Handlar nog mer om personligheter än om kön.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
* Vet faktiskt inte

Gillar du senap?
* Usch nej

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
* Det kommer en dag...

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
* No way!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
* Ingen aning

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
* Nope

Tycker du om att krama folk?
* Ja, och riktiga kramar ska det vara!!

Skulle du säga att du är trendig?
* Nej, inte direkt

Äger du en digitalkamera?
* Ja, en gammal och dålig en som jag inte vet vart jag lagt sladden till.

Vilka kändisar har du blivit jämför med?
* Ingen vad jag vet

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
* Ja, om det handlar om något viktigt iaf.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
* Pojken som kallades det, Gömda och Odjuret.

Tycker du att du är attraktiv?
* När jag är full kanske. ;)

Vad är du allergisk mot?
* Ingen allergi, men överkänslig mot mycket. Bland annat vissa schampo, tvålar, smink, klor....

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
* Nej, varför skulle jag?

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
* Ingen aning.

Inga kommentarer: