onsdag, juli 11, 2007

Lägenhet o bilköp

Nu vet jag i stort sett med säkerhet på att jag kommer få fortsätta jobba, känns jätteskönt! :) Så nu är jag i full gång med att leta lägenhet och bil, är lite sugen på peugeot eller passat, men jag kan ju inte särskilt mycket om bilar. Vet bara att de är sköna att köra, iaf de jag har kört.. ;) Sen får man väl se om man kan hitta något som faller mig i smaken oxå, vet ni något så hojta till! :)

Lägenheter är ju inte det lättaste att hitta något man tycker om, som ligger bra till gällande skolor för Em och där hyrorna inte är hutlösa. Helt sanslöst vad mycket dyrare de är där mot här i M-ås. Visst, jag har resekostnader nu, men det blir ändå billigare att bo kvar här. Men då tiden jag får med Em är viktigare för mig än pengarna så gäller det ju bara att hitta ett område som jag tror att jag skulle kunna trivas i. Just nu är jag väl mest inne på det område som har sämst rykte i hela stan.. men lägenheterna där är grymt fina. Närheten till naturen är väl det som känns viktigast för mig iofs. Sen tror jag faktiskt inte det är så illa där ute längre som det varit förr, det värsta är nog att bli av med ryktet. Har det väl funnits där innan så är det ju svårt.

Blir snart till att lägga sig och läsa här. Har precis börjat med Gardells "En komikers uppväxt" och än så länge har den inte gjort mig besviken. :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Här är det inte heller lätt att hitta lägenheter, alla trivs ju i Lund så det är få som vill flytta..
vi måste nog öka vårt sökområde här i Lund..men helst vill jag ändå ha en lägenhet med två balkonger..en inglasad och en som inte är inglasad..
det är ett par områden jag inte vill bo på här i Lund, så vi får se..men vi är väldigt långt fram i kön..så där är vi.. =)

Anonym sa...

tycker båda bilsorterna är bra val, fortsätt i den riktningen hehe. Och tack för tipset i min blogg, ha det bäst, kram E