måndag, juli 23, 2007

Dostojevskij

Jaha ja, då har jag precis beställt en bok av en snubbe som jag knappt ens kan uttala namnet på. Skulle troligtvis aldrig komma ihåg stavningen på hans namn heller ;)

Har iaf gjort en deal med "Dumbo" om att läsa 50 sidor ur Dostojevskijs bok "Brott och straff". Detta efter att jag förklarat för honom hur bra jag tycker att två av Gardells böcker är (dessa som jag än så länge hunnit påbörja att läsa):
En komikers uppväxt och Ett ufo gör entré

Så jag sa till honom att om han ger första boken en chans på 50 sidor så gör jag detsamma med en valfri bok från hans sida. Vet inte om jag ska ångra detta nu eller inte, det känns som en lite för "tung" bok för min smak. Men en deal är en deal och 50 sidor är väl egentligen inte så mycket att orda över. Vem vet, jag kanske till och med fastnar i den (vilket i dagens läge känns väldigt osannolikt) ;)

Jaja, nu ska jag iaf lägga mig och fortsätta läsa Gardell. Är faktiskt glatt överraskad av hans böcker, han är otroligt duktig på att läsa av folk och sätta ord på det! Man ler, skrattar, känner smärta och nästintill gråter av en och samma bok - det kallar jag fullträff :)

Bye bye

Inga kommentarer: