tisdag, mars 20, 2007

Sjuk på fler än ett sätt..

Idag fick jag boken "Kvinnor som tänker för mycket" och även att jag bara har läst två sidor så känns det som att boken är skriven om och för mig.. =P

Lite utdrag från boken (saxat):
"Vi lider av en epidemi av hypertänkande - vi håller på att dränkas i en störtflod av negativa tankar och känslor....
Vår oro har med livets grundläggande frågor att göra: Vem är jag? Vad ska jag göra med mitt liv? Vad tycker andra om mig? Varför är jag inte nöjd och lycklig?..
Denna epidemi av dystra grubblerier är en sjukdom (som oftare drabbar kvinnor än män)...
Att försöka komma över sitt hypertänkande är som att försöka ta sig upp ur kvicksand...."

Känns ju lovande.. ;)

4 kommentarer:

Wolf sa...

hehe... du den där boken lär som skräddarsydd för dig ;) :P

Miffolurva sa...

Jag hoppas verkligen den boken har ett lyckligt slut hehe

Wolf sa...

Klart de har... varför annars skriva en sån bok?
be strong, you'll get there!

Anonym sa...

Detta låter som en sjukt bra bok. Jag har en teori om att man mår bra av att inte tänka så mycket. Tyvärr tenderar man till att tänka mer ju sämre man mår - så risken är att det blir någon slags självuppfyllande profetia.

/P

PS: Jag tackar för det första "sunda" kommentaren till mina bilder, men så är min blogg rätt ung också.