onsdag, mars 07, 2007

Numerologi

Kom av en slump in på en sida om numerologi och som vanligt väcker det min nyfikenhet. =) Kollade ut några siffror för mig själv och enligt mitt födelsedatum så har jag tal 3, men det tal som förekommer mest för mig är tal 9. Det är verkligen stora kontraster mellan de olika talen..
Tänkte klistra in direktlänk till de olika sidorna, men sidan är tyvärr låst för det. Men gå in på www.aha.nu, så finns en länk till numerologi ganska långt ner på sidan.

Så vilket stämmer bäst in på mig, i ditt tycke? =) Nummer 3 eller 9? Jag vet ju själv vilket jag tycker, men alltid kul att se om folk uppfattar en på samma sätt. =)

2 kommentarer:

Tomas Andersson sa...

Ser att du döpt om bloggen =)
Sen kan du kolla http://www.lovecalculator.com apropå numerologi =)

Anonym sa...

Numerologi kan vara läskigt. Eftersom jag är både matematiker och siffernörd tycker jag det är lite kul utan att bli Madonna/Kabbala-mässig.

Tydligen kan man med Kabbala räkna fram siffror från ord. Det visar sig att kabbala-värdet av ordet kabbala är det nummer vi har på vårt radhus. Lite creepy.

Dessutom bor vi på/i ett primtal. Känns stabilt.

/P

PS: Tallin är bra och billigt, men mitt tips är att läsa på lite och ha några utflyktsmål i bagaget innan man åker dit.