torsdag, mars 29, 2007

Äppelpaj & Tjejmys

Idag liksom igår har jag spenderat kvällen hemma hos Pernilla, har haft jättemysigt med god äppelpaj (helt vanlig med smuldeg, men som jag ändå vill ha receptet på. =P).
Snackat en massa och bara varit. Känns som vi kommer varandra närmre och närmre, hur man nu kan göra det efter hmm.. 23 år?

Men jag tror att vi förstår varandra på ett helt annat sätt nu, eller iaf accepterar varandra mer än tidigare. Kul är det iaf. =)

Nu är jag tillbaka på praktiken igen, med allt vad det innebär. Trivs så himla bra på det där stället, eller med jobbet kanske är mer rätt att säga.=) Tycker det är kanonkul med bokföring. =)

Idag på lunchen gick jag iväg för att hitta mig några par byxor/jeans, vet inte hur många par jag testade. Men innan jag visste ordet av det var klockan 5 i 1 och jag var tvungen att gå tillbaka, så någon lunch var det inte tal om. Eller jo, köpte en korv på vägen tillbaka till BOKA.

När jag sen slutat vid 17 så bestämde jag mig för att ta en runda på stan igen för att testa ännu fler par byxor. Men inte ett enda par kändes rätt. Och snabbare än jag visste ordet av det så meddelade personalen om att klockan var stängningsdags. Men jag hittade iaf två toppar, likadana visserligen fast i olika färger. Kunde inte bestämma mig för om jag skulle ha röd eller gul, så det fick bli båda två. =) Och så köpte jag en jacka med.
Ska in till Kalmar på lördag och se om jag kan hitta några byxor där istället. Skor behöver jag köpa med och så kommer jag säkert att hitta X antal överdelar med, det slår aldrig fel. =)

Måste dela med mig av min goda mat från idag förresten. =) Jag hade tänkt göra potatismos och fiskbullar, så satte i vanlig ordning på potatisen på plattan först. Märkte sen rätt snabbt att jag inte ens hade fiskbullar hemma (ja, det kan faktiskt hända! ;)) så jag tog fram en laxfilé ur frysen som jag stekte till och sen hällde jag över en creme fraiche (paprika o chilismak) och så diverse kryddor. Vitlök & örter, salladskrydda som exempel. Blev grymt gott! =)

Nä, nu ska jag lägga mig för att läsa lite innan det är dags för att sova. Har gett upp alla böcker om personlig utveckling nu, för att läsa något jag verkligen känner att jag vill läsa för tillfället. =)

Tror nog bara att det är bra för mig, att lägga min energi på annat en stund.

Måste förresten berätta något ganska pinsamt egentligen, eller det kunde ha blivit pinsamt. Ett par av alla dessa jeans jag har testat idag, stuprör i detta fallet, höll på att bli kvar på min kropp.. =) Kämpade verkligen med att få på mig dom och det gick bra tillslut.. men när jag insåg hur jag såg ut med mina ridbyxlår och dessa smala byxor så ville jag snabbt ha av mig dom igen. ;) Det var lättare sagt än gjort kan jag lova, jävlar vad de satt runt låren. Jag har ändå inte så stora lår, men den modellen måste ha varit extrem. Men efter väldigt mycket arbete och kämpande fick jag tillslut av dom. Men att det kan bli ett sånt träningspass bara genom att testa kläder, det trodde jag inte. =)

Inga kommentarer: