tisdag, mars 06, 2007

Självkänsla och barnkalas

Då är biljetterna bokade och klara! Den 21 ska jag och D in till Kalmar för att gå på Mia Törnbloms föreläsning "Mera självkänsla". Får väl se vad det kan ge, men helt klart värt ett försök för att komma in i nya tankebanor. =) Har ju redan läst lite i hennes bok "Självkänsla nu!" som jag ägt något år, men som så många andra böcker mest har samlat damm. Men den verkar vettig iaf. =) För er som vill veta mer om föreläsningen så finns det att info HÄR.

På söndag är det dags för kalas igen, släkten ska då fira Em eftersom hon snart fyller sex år! Helt sjukt att hon redan är så gammal.. jag ser henne dock fortfarande som min lilla flicka och har grymt svårt för att släppa taget om henne. Måste väl se till att det blir lite ändring på saker och ting snart, men det får komma när det kommer. Har tagit större steg på sistone än jag skulle gjort förr, beror väl kanske på att jag öppnat ögonen mer och mer på sistone med?

Har idag varit ute och köpt en massa presenter till snuttan.. gick och funderade på hennes rum idag. Jag verkligen AVSKYR tapeterna som är i hennes rum, de är så grymt kalla.. men jag vet inte om jag har lust att lägga ner pengar på en hyresrätt som jag inte vet hur länge jag ska bo i. Men jag måste ju säga att jag är bra sugen på att göra något åt det.

Tycker visserligen inte om någon tapet i lägenheten, så skulle bli dyrt om jag skulle göra något åt det.. =) Så är väl bara lägga ner tankarna på det och stå ut med alla hemska färger som är här inne.. huua!

Nu ska jag nog i vanlig ordning ta och lösa dagens sudoku (bättre sent än aldrig), kolla på PB och sen fortsätta sticka lite.. =) Går framåt det där med att lära sig, så jag kanske nångång kommer upp i samma snabba hastighet som alla "gamla tanter" =P Jag får hålla mig till det nöjet istället för scrapbooking som så många andra verkar hålla på med nu. Jag måste ju erkänna att jag blir sugen på det. Men eftersom jag har noll talang vad gäller sånt där så hoppar jag nog över. =)

GOSKRAM!

4 kommentarer:

Tomas Andersson sa...

Scrapbooking har jag missat, vad är det?

Wolf sa...

Hmm oxå lost på de uttrycket.. upplys oss ^^

Hanna sa...

Det är bara göra en bildsökning på google, så förstår ni säkert bättre. =)

Anonym sa...

Scrapbooking har varit stort borta i USA i många år redan...så jag kände faktiskt till det. Har sett resultatet av en som höll på lite med det en gång för ganska länge sedan, och det kan verkligen bli skithäftigt.