måndag, mars 26, 2007

Helgen och "sjuka"

Idag blir jag hemma med lillsnuttan som har blivit ännu mer förkyld, hon är dessutom kanontrött pga att vi kom hem så sent igår. Själv kan jag inte påstå att jag mår speciellt bra heller, varken fysiskt eller psykiskt.
Har sovit hur kasst som helst och har en huvudvärk som inte är av denna värld.. Men får väl till viss del skylla mig själv. Blir iaf hemma en dag till, hade inte orkat lägga ner någon energi nu iaf tror jag. Även att jag inte ska sänka mig själv, så har jag nog lätt för det ibland.

Har haft fullt upp i helgen, det har verkligen gått i ett!
Fredagen blev visserligen väldigt lugn. Passade på att testa den nya filmuthyrningen på algots (boka på nätet och hämta ut där, bara 9 kr/film, men lär nog bli dyrare sen) och det fungerade väl okej. Förutom att jag inte fick tillbaka/glömde mitt körkort där och att det tog en bra stund innan man fick filmerna. Det borde de ha tänkt igenom hanteringen lite bättre innan implementeringen.. ;)

Men fråga mig inte om filmerna var bra, för jag har ingen aning! Vi slökollade bara på Gustav 2 och den andra såg vi inte ens på, minns inte ens vad den hette. =)
Då vi hade E på besök så var Em inte speciellt intresserad av att kolla på film utan ville istället busa. =)

Resten av helgen har vi spenderat i V-vik för att hjälpa min mor att flytta & städa huset. Men vi fick ordning på hennes lägenhet rätt bra tillslut och om jag känner henne rätt så kommer hon inte sluta plocka. Speciellt inte nu när hon ska vara ensam ett par dagar. Det är sjukt vad ensamheten kan göra, men hon har nog aldrig (eller iaf sällan) varit helt själv. Har alltid bott tillsammans med någon, så jag avundas inte den känsla hon troligtvis hade igår. För ju längre man har vant sig vid att man inte är ensam, desto svårare blir ensamheten.
Men det är bara nyttigt för henne.. hon har ju iaf katten där som sällskap. =) Hoppas det går bättre med den snart, för första dagen gick inget vidare. Men man behöver nog ge det betydligt mer tid än så.

Jag hade förr aldrig några problem med att vara ensam, tyckte nästan att det var skönt att få bo själv och inte ha någon att bry mig om. Visst kunde jag sakna någon, men jag hade inte så stort behov av att ha någon där.
Men det måste M ha ändrat under tiden han fanns här, för nu tycker jag inte om ensamheten. Håller mig till datorn så mycket jag bara kan, allt för att slippa tänka hur ensam jag egentligen är. Men jag har börjat ta tag i det där mer, men jag måste bli bättre på det än vad jag är.

Men det är svårt..

Idag är jag dessutom mer låg än vanligt..

Inga kommentarer: