söndag, februari 25, 2007

Såå trött

Då har man kommit in i en sån trötthetsperiod igen då. Gick och la mig runt 21! Vaknade visserligen till vid 4-tiden men somnade om rätt snabbt, vaknade igen vid halv 7, somnade om och vaknade för ungefär en halvtimme sen då Emilia kom och väckte mig. Hade nog lätt kunnat sova flera timmar till känns det som. =/

Kanske är det så att jag fått järnbrist igen med tanke på mina dåliga matvanor på sistone. Har pga det även börjat gå upp nu, visserligen bara 2 kg än så länge men det ska jag ändra på direkt. För jag vet hur lätt det är att blunda för det och sen sitter man där med mer än 10 kg att bli av med och det har jag ingen lust med igen. Vill komma ner till den målvikt jag så länge har tänkt och jag vill börja träna ordentligt. Men jag är ju så fruktansvärt lat! Eller promenader har jag inget problem med, men jag behöver mer än så för att få ordning på min kropp. Behöver både kondition och styrka - tyvärr är det så lätt att säga vad jag behöver, men att göra något åt det är grymt svårt.

Ändå mår jag så mycket bättre när jag äter rätt (och vid rätt tidpunkter) och rör på mig, men likt förbannat så kommer jag hela tiden tillbaka till det här. Nu är det så att jag äter hyfsat bra när Em är här, tiderna kunde väl ha varit bättre iofs. Men så fort hon åker hem, då äter jag knappt ingenting. Tyvärr märker jag ju ofta på kvällarna hur grymt hungrig jag är och slänger i mig en massa skräp istället för att äta nyttigt.

Det är nog mycket i mitt liv som jag borde ändra på... de flesta vet nog var jag för tillfället borde börja. För jag kan inte bygga upp det från en annan person, det måste komma från mig själv. Men det kommer att ta tid och jag vet vad som behöver göras, men har jag kraften just nu till att göra det? Jag hoppas att min envishet tar överhanden där. =)

Kramas

Inga kommentarer: