söndag, februari 25, 2007

Hur...

får man bort rädsla för telefoner? Emilia har bestämt sig för att hon ska vara livrädd för telefoner (igen). Hur blir man av med det egentligen?
Idag ringde nämligen en från hennes dagmamma för att fråga om de skulle leka, men hon kunde inte prata själv. Utan jag och H´s pappa fick prata istället.

Visserligen ska jag nog vara glad så länge hon håller sig borta från telefonen.. ;) Men det behöver ju inte vara såhär extremt! Men jag har försökt allt för att få henne att prata i telefon, men det går inte. Mig och hennes pappa är de enda som duger att prata med. Hon hade visserligen en period då hon ville ringa och prata med alla, men nu är det helt tvärtom istället. SUCK!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns då Em var "rädd" för telefonen, och jag minns oxå när det bröts i alla fall hemma hos S, det var när hon fyllde 4 år och jag sa att nu ringer din farmor och ska säga grattis på födelsedagen då ville hon plötligen prata med dem flesta.. det är ju snart dags för den igen så det kanske funkar då igen???

RedAngel sa...

*S* ååååh om bara min son hade det...en släng bara...bara lite, så skulle man slippa tanka på mobilen, vråla att han ska använda mobilen & inte ringa från hemtelefonen stup i kvarten!