onsdag, februari 07, 2007

Kåken, du kära kåken

För några veckor sen när jag var på väg till skolan gick jag som alltid förbi Kåken och jag kunde inte undgå att se hur förfallet stället nu såg ut. Tog några kort för att hedra minnet av vårt "kära" ställe med ett inlägg. =P
Glömde dock bort bilderna och hittade de nu igen då jag rensade mobilen. Så nu tänkte jag att även vissa av er som läser skulle få en chans att färdas en sisådär 10 år bakåt i tiden. =)

Ja, säg något man inte gjorde på det där stället. Jösses vad fester, slappardagar på vår lilla fritidsgård. Alla projekt vi hade som mer eller mindre rann ut i sanden, vårt lilla kåken som vi så fint skulle rusta upp. Jag vet inte hur det var i era tankar iofs, men i mina tankar var det så =) Toaletten fick vi väl lite ordning på efter ett tag, eller i varje fall våra händer som minne lite här och var. Men jösses vad svårt det var att få bort färgen från händerna sen. =)

Det finns nog ingen som inte gjorde bort sig totalt där, visserligen hade nog alla vi gjort det ändå, men då hade vi inte kunnat få så många minnen samlade på ett och samma ställe. Jag vet inte hur ni andra känner, men jag kommer alltid ha mitt kära Kåken i mitt hjärta. ;)

Känner mig lite (överdrivet) sentimental idag, måste säga att jag blev väldigt ledsen när jag fick se hur förfallet Kåken börjar se ut. Kanske vi skulle ta tag i våra gamla tankar om att rusta upp stället. Men till vilken nytta, inget skulle kunna bli som förr och våra minnen finns ju kvar även om Kåken skulle försvinna, eller iaf mina.

Men det vore helt klart kul med en ordentlig fest på stället igen, att få blanda drinkar i baren och lyssna på Carola som av vissa tjatades ut väldigt där. =P
Få hålla koll på vilka som strular med vilka, håller till på balkongen eller kanske rentav trillar ner i trappen.. HEHE!

Fast vissa saker förtränger jag helst från det där stället, men det vore kul i tankarna, men troligtvis inte i verkligheten. Man föredrar ju inte riktigt samma typ av fester längre, även att det kan slå över fortfarande ibland. Nu var det dock länge sen jag var ordentligt full, måste säga att jag saknar ruset en del, men jag saknar verkligen inte hur man mår dagen efter. =)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jadu... i kåken hände både det ena och det andra "harkel". Vissa saker som du säger vill man glömma andra kanske man vill återuppleva. Men kåken har nog tror jag "gjort sitt", ledsen att förstöra din planer gumman... *s*
Men vi hade en hel del kul där i alla fall! Haha
Bara den som var där vet vad du pratar om de andra måste uppleva det för att förstå! Men nu låter ju jag sentimental. Men det är jag inte!!! Eller? KRAM

M I A sa...

Haha! Kåken, my God... Kanske inte läge att börja om vid den tiden men visst fan hade vi kul. Att huset står kvar efter våra bravder är ju konstigt bara det. =o)

Anonym sa...

Ja du tog en tillbaka sådär 10 år och det var tider det, men idag föredrar man ju inte riktigt samma fester som sagt. Jag har funderat länge på när man åker förbi där när kåken ska rivas. Hoppas det dröjer ett tag till för en del bra minnen har man ju ändå därifrån. Carola vet jag ju vilka som tjatade ut ;) Men vem sjutton ramlade i trappen? Nåt oslagbart är ju Je.s "Gröna kossor i träden" haha.