onsdag, februari 07, 2007

Hej mitt vinterland




NU börjar snön komma, varför ska det alltid vara så? Är det lagen om alltings jävlighet? När man vill ha den, ja då håller den sig minsann långt borta, men nu när man (jag) hade börjat få lite vårkänslor, ja då ska det självklart bli "snökaos".

Det är ju dessutom sånt snöväder som gör att snön blåser rakt på ansiktet, varesig vilket håll man går åt. Usch vad jag gnäller, har nog inte vaknat på rätt sida idag. För det är ju trots allt ganska fint ute ändå, så länge man håller sig inomhus. ;)

Översta bilden kanske inte säger så mycket, det är inte lätt att ta på snön med en skitkass mobilkamera! (och dessutom en helt värdelös fotograf =P). Nedersta bilden säger väl dock en del, med tanke på att mina skor är ganska höga och de syns ju knappt ens, ni som träffat mig vet väl antagligen hur höga skorna är och kan på så vis tänka er även hur mycket snö som kommit.
Jag och snuttan hade det inte direkt lätt idag när vi skulle iväg, tog en stund innan dörren ville öppnas. =/
Mötte vaktmästaren sen på vägen hem och han skrattade lite smått åt vädret, varpå jag sa "Ja, du vet vad du har att göra idag iaf. =)" Fick som svar att jag gärna fick hjälpa till. Blev faktiskt lite smått sugen på att hjälpa till, men jag tror dock att min lathet skulle ta överhanden rätt snabbt och jag är osäker på om jag ens skulle klara av 10 minuter. =)
Och jag vill ha hus, haha, jo det är nog säkert jättepassande med min extrema lathet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha det är inte sagt att det är du som ska skotta om du har hus... ;) Ne skämt åsido hade jag vart i ett annat tillstånd än de jag befinner mig i så hade jag vart ute och skottat nu... ;) Men i stället ska ja ge mig på städningen. KRAM

Miffolurva sa...

hehe Emilia borde ju vara överlycklig..*L* få vara ute i snön och leka. Men det är grymt jobbigt om man ska gå dit man ska ta sig och pulsa runt. Här snöar det och nästa dag regnar det bort..*L* Kram E

Tomas Andersson sa...

Jag gillade den första bilden. Så då var den bra. =)
Att skotta snö kan vara rätt så rogivande. Bra syssla.