lördag, november 25, 2006

Sömnsvårigheter

Det blir bara värre för var dag som går, jag som skulle lägga mig tidigt idag. Jo, tjena! Visserligen är det väl kanske snart en definitionsfråga på vad som egentligen är tidigt. ;)

Kan inte sluta tänka...

Hur kunde det hända? Hur kunde jag falla så snart efter uppbrottet? Är jag så rädd för ensamheten att jag går och blir kär i kärleken? Hur lyckades jag få fjärilar i magen efter att ha sett dig i två minuter, när jag inte har känt den känslan på väldigt många år?!

"..And the moment I saw you
You truly made an impact on me
It was wonderful
Right in that crowd
Oooh! my heart was pumpin’
Beatin’out loud
I like it when you come around
You make me feel so very good
I like it when I leave the ground
Just by walkin’in your neighbourhood
I like it when your body answers
Baby, do you wanna dance?
To be with you is all I have
I kinda like it like
I like it like that.."
(Gessle - Like it like that)

Jag kan inte sluta tänka på dig, har verkligen försökt!

Stör mig på det faktum att du är så grymt svårläst, samtidigt gör det mig bara ännu mer intresserad. Troligtvis är det väl så att det bara är själva jakten jag finner något nöje i och om jag mot all förmodan skulle nå fram, så skulle jag själv backa.

"I think I better leave right now
Before I fall any deeper
I think I better leave right now
Feeling weaker and weaker
Somebody better show me how
Before I fall any deeper
I think I better leave right now"
(Will Young - Leave right now)

Vill egentligen inte tänka i de här banorna nu när jag precis har blivit singel, vill inrikta mig på att "hitta tillbaka till mig själv" och klara av ensamhetskänslan som faktiskt finns till och från. Vill känna att jag klarar mig själv, utan att hela tiden ha tankarna på någon annan. Men det är grymt svårt när hjärtat slår kullerbyttor bara någon nämner hans namn. ;)

Så även att jag lyssnar på dansband nu, så är jag inte helt borta ifrån "fjortistankarna" ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem?

Hanna sa...

Du var nog lite förvirrad när du skrev kommentaren gumman, för du vet vem.. =)