tisdag, november 21, 2006

Min söta snutta

om man ändå kunde se så klart på rökning som hon gör just nu.
Hon sa till mig idag när jag gick ut för att röka;
"Mamma du får faktiskt inte röka längre. Du vet ju att man dör av det och jag vill inte att du ska dö"
Jag vill ju sluta, innerst inne, men ändå är det så svårt. Man kan ju undra vad jag är för förebild egentligen, usch vad dåligt samvete jag får(har). Det dåliga samvetet leder dessvärre till att jag bara röker ännu mer. Kan man bli mer trög och omogen?

Suck..

Hon har dessutom haft väldigt svårt för att somna idag, hon somnade först för en liten stund sen, hon brukar i vanliga fall somna runt 19!
Då hennes pappa har varit iväg på kurs har hon varit här några dagar längre än vanligt, men hon ska till sin pappa imorgon. Sen ska hon vara där 1½ vecka innan han ska iväg på kurs igen. Är nog jobbigt för henne att inte ha varannan vecka som hon är van vid.
Hon uppskattade tydligen inte alls att hon skulle till honom imorgon, utan ville stanna hos mig många dagar till som hon sa. Så uppenbarligen är hon inne i en period då hon är väldigt mammig igen. Tycker inte alls om de där perioderna, är bättre med något mellanting, än att det ska vara bara mamma eller pappa som gäller.

Fast med tanke på att hon har tagit det med att mitt ex flyttade väldigt hårt, är det nog inte så konstigt om hon är så nu. Då hon nu är rädd för att även mamma och pappa ska försvinna bort ifrån henne, precis som både hennes "styvpappa" och "styvmamma" gjorde med korta mellanrum. =( och att hon inte alls kan förstå varför hon inte får ringa och prata med honom.
Bara det att hon sparar undan godis som han ska få när han "kommer och hälsar på" gör mig gråtfärdig. Vad ska man göra egentligen? Vad säger man?

Det gör ont i mamma-hjärtat att se henne så ledsen.

3 kommentarer:

Miffolurva sa...

Näe du kroppsstrumpa tänker jag aldrig skaffa mig. jag går den hårda och tuffa vägen. Skulle ju åka ner för att träffa er allesammans ju men nu verkar det som din sötis inte är hemma utan i surahammar så ja får se hur jag gör, vill förstås träffa er alla andra med men din sötis lite extra mkt.. ha det nu så bäst så hörs vi till helgen, kram E

Anonym sa...

Men gumman det där med samvetet är jobbigt, hugo och dem har tydligen haft en "hälsovecka" i skolan, där de fick reda på att det var farligt med alkohol rökning osv. Så han har vart på mig lite. Du vet ju att de små är en mindre upplaga av oss vuxna. Syns i kväll gumman. Kram

Anonym sa...

Men gumman det där med samvetet är jobbigt, hugo och dem har tydligen haft en "hälsovecka" i skolan, där de fick reda på att det var farligt med alkohol rökning osv. Så han har vart på mig lite. Du vet ju att de små är en mindre upplaga av oss vuxna. Syns i kväll gumman. Kram