måndag, november 20, 2006

Planering

(flyttad från gamla bloggen, skrivet 16:20)

Då har planeringen inför julstöket börjat på allvar, som det ser ut nu så ska jag fira jul hos min far i Västerås även detta år. Då det är Stefans jul & nyår lär det nog kännas lite tomt då Emilia inte kommer vara hos mig hela tiden, men jag klarar mig säkerligen.

Nyårsafton blir det att jag åker till Västervik för att umgås med syster, hennes respektive och deras vänner. Blir en massa lekar, karaoke och annat kul, kan säkert bli trevligt, även att jag som vissa säger inte "kan" sjunga.. =P

Idag är det beskattning som legat på schemat i skolan igen, och tro det eller ej, men jag börjar faktiskt få grepp om allting. Det är iaf vad jag själv vill tro, men när jag väl ska sätta tänderna i diverse uppgifter, så sitter jag där som ett frågetecken igen. =)
Det gäller ju att hålla koll på när man ska göra avdrag och inte, vilket inkomstslag det gäller och därefter även vilken skatt det är som gäller för just den biten. Det är säkert självklart om man väl har jobbat med det en stund, men just nu känns det bara förvirrande. När man väl tror att man har förstått, så säger han någonting som förstör hela ens teorier! =)

Har några läkarbesök att vänta nu med, på onsdag ska jag iväg för att bara få prata av mig. Känns otroligt skönt att få reda ut vissa trådar i mitt liv nu.
Jag försöker verkligen att inte påverkas av allt som händer nu, men tyvärr är jag inte sån som person som bara kan släppa allting. Utan när någonting går snett, så tvingar jag mig själv till att se allting från fel håll och helt plötsligt är allting svart. Men idag har gått rätt bra att hålla borta de onda tankarna iaf. =)
Men det blev verkligen inte mycket till sömn i natt, var duktigt förbannad kan jag lova!

På torsdag är det dags att åka in till blodgivarcentralen, fick för mig någon dag att jag skulle bli blodgivare och gick in och anmälde mig. Får väl se hur det går med det, jag kan inte påstå att jag är direkt spruträdd, men jag tycker väl inte om det heller.
Vet inte ens om mitt HB är okej nu, har legat runt 100 innan (man ska väl ligga över 120 tror jag?) och gör jag det nu så kommer jag inte att få ge blod. Men då får jag ju istället en gratis undersökning, hehe, är man smålänning så är man. ;)

Så snälla Anders kommer låna ut sin bil till mig under dessa dagar, skönt! Har verkligen saknat det där med att bara kunna ta bilen och åka vart jag vill. Fick iofs köra lite när pappa var här, då jag passade på och storhandla, tog mig även en tur runt Oknö. Det var inte fel, visserligen är ju Anders bil en traktor i jämförelse med pappas. Kanske inte så konstigt då Anders har en Audi från 1800-talet.. =P

Jag börjar verkligen få över vissa av min mammas egenskaper till mig själv nu. Med tanke på att jag spelade julmusik redan i september som vissa av er redan vet.. ;)
Nu ligger jag dessutom och lyssnar på dansbandsmusik, haha, helt otroligt att jag ens vågar berätta detta. =P

Skulle nog behöva en riktig fjortiskväll på krogen snart tror jag.. ;) Är ju barnledig i helgen, så bara att hojta till om någon vill göra mig sällskap! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej... måste va väldigt skönt med en nystart med bloggandet.. hoppas verkligen att ovälkommna personer håller sig borta :)

måste va skönt att ha alla planer inför jul å nyår avklarade :)

Anonym sa...

Tjena! Var ju ett tag sedan jag läste nått som du skrivit! Men nu ska de väl bli bättring på det;)

skönt för dig att ha planerna klara för Jul & Nyår, själv ås vet jagju inte vad jag ska göra då!

Kram / Simon