torsdag, november 23, 2006

Hemma från sjukhuset

då har man varit på blodgivningscentralen. Då det var första besöket fick jag mest fylla i massa papper, svara på frågor och dessutom ta diverse prover. Kommer inte få svar förrän om _minst_ fyra veckor på om jag får bli blodgivare eller inte, som hon nog sa 20 gånger eller något. =)

Försökte hitta mina papper från graviditeten igår, för att ha koll på vilken blodgrupp jag tillhör, men kunde inte hitta det. Men precis som jag trodde så har jag B Rh+, inte för att det säger mig speciellt mycket, men iaf.. ;)
"Blodgrupp A är vanligast i Sverige, därnäst kommer blodgrupp 0 (noll och inte O som jag alltid trott. ;)). Blodgrupperna AB och B är relativt ovanliga."

HAHA, hittade precis detta, kan det bli mer träffsäkert eller? ;)
"Blodgrupp B
Blodgrupp B kännetecknas av intresse och nyfikenhet. Det kan vara bra, men å andra sidan så får de lätt för mycket att göra. Personer med denna blodgrupp har en tendens att snabbt bli upphetsade över något, men sedan snabbt tappa intresset igen. De lyckas för det mesta att identifiera vilka intressen och nära vänner som är verkligt viktiga, och håller fast vid dem.
Blodgrupp B-personer brukar i allmänhet vara geniala snarare än medelsvensson, men de har en förmåga att bli så indragna i sin egen värld eller bli så upphetsade över vad de sysslar med att de struntar i andra saket. De brukar vara glada och karismatiska, fulla med energi och entusiasm.
En del tror att de är rätt annorlunda på insidan. Det kan också sägas att de egentligen inte vill ha så mycket kontakt med andra. "
(Källa: http://www.foxtail.nu/shi2/ow.asp?Blodgrupp )

Fick även veta att allt blod som kvinnor ger enbart går till läkemedelsindustrin, då vi får något ämne i oss efter att vi har varit gravida många gånger, så kan det vara till skada om det kommer in i någon annans kropp.

Aja, jag får väl se om mitt blod duger för de. Är även väldigt mycket att hålla koll på inför varje gång man ska ge blod, så gäller att läsa på varje gång. Men det blir säkert bra ändå, blev lite smått rädd när jag fick se nålen bara, den är ju en aning större än vanliga nålar. Men har jag klarat en förlossning så lär jag klara det med.. =P

Inga kommentarer: