tisdag, maj 13, 2008

Senil

Är det när man blivit beroende av almanacka, smålappar och mobilen som man blivit senil eller? Jag som för ett par år sedan inte ens behövde skriva upp sakerna för att komma ihåg det.. hade stenkoll på vart jag skulle vara och när.. troligtvis hade jag nog för lite att göra då?

S ringde idag för att berätta att han inte hann följa med på utvecklingssamtalet.. jag förstod inte alls vad han pratade om. Detta trots att det bara var typ en vecka sedan jag fick hem papper angående det.. :S Men lyckades iaf med att flytta det mötet till på torsdag då jag ska vara "ledig".. Har lyckats med att boka in 7 olika saker under dagen som jag ska hinna med.. det är lite tajt om tid på vissa ställen så får väl hoppas att det går som jag har tänkt ;)

Em ska iväg med fritids i morgon o cykla ut till oknö och då ska dom ha med sig fika och sådant.. satt och pratade i telefon förut om att det var kul för dom att åka iväg och cykla så när jag kommer på mig själv att jag har glömt köra bort cykeln till skolan!! *panik* Visst, jag skulle ju kunna ta med den i morgon bitti, men med tanke på hur sena vi alltid är då så hade vi nog säkerligen glömt bort den då iaf!

Fick ju inte lite problem när jag skulle låsa upp cykeln.. halva nyckeln fastnade i låset och smarta J hade packat ner alla verktyg. Så var bara att försöka komma ihåg i vilken kartong det hade hamnat i, tog mig typ 1½ timme att hitta dom. Men nu är cykeln lämnad iaf.. tur är väl det ;)

I helgen ska Emilia iväg på sitt första läger (hajk), hon ser iofs inte fram emot det så mycket, verkade lite smått nervös och så. Men när jag sa att hon fick ha "kissen" med sig så blev det lite bättre iaf :) Första gången hon sover borta utan att någon i familjen eller någon släkting är med.. får väl se hur det går med det, men jag tror inte det ska vara några problem. Men svartö är ju inte särskilt långt bort så skulle det vara det så är det ju inte svårare än att åka iväg och hämta henne.

Hrm, har fortfarande inte hunnit med att ta tvätten som jag tänkt idag och inte disken efter maten heller för den delen. Kanske dags att ta tag i det snart, men är så jävla trött så vet inte om jag orkar.. :(

Har köpt biljetter till cirkusen nu oxå, den 28e ska jag och Emilia gå på cirkus igen. Varför ska denna cirkus alltid vara på jämna veckor?? Hoppas dom har förändrat numret lite grann i år iaf så man slipper sitta och halvsova ;)
S lovade mig förra året att jag skulle få slippa gå i år, men han ska tydligen iväg på något fackmöte så är väl bara att gå dit och försöka ha så trevligt som möjligt. Det är ju kul att se snuttan glad iaf :)

Dags att stänga ner här nu! Bye..

Inga kommentarer: