måndag, maj 12, 2008

Men suck...

Klantigare och mer senil person än mig idag har man nog fått leta länge efter... känns som det mesta har gått galet idag. Men det mest tydliga började väl hemma. Skulle starta en maskin tvätt och var precis på väg att hälla upp tvättmedel (flytande) när telefonen ringer så jag ställde ner flaskan och gick o svarade. Har ju bärbar så det hade ju inte varit så svårt att gå och starta maskinen samtidigt.. Men stressad som jag var för att hinna iväg till Emilias fotbollsträning började jag fixa ordning hennes skor och det istället..

Efter jag hade lagt på hade vi egentligen ganska bråttom bort till fotbollsplanen, men jag var helt säker på att jag glömt göra något på toa så gick in och kollade mig omkring. Men kunde bara inte komma på vad det var och gick självklart emot tvättmedel-flaskan.. GAAH. Kom inte många fina ord där kan jag säga.. hade ju inte tänkt att städa på toa riktigt ännu ;)

Åkte iaf iväg på fotbollsträningen. Min lilla gumma gjorde två mål!! Bollsinnet har hon inte ärvt av mig iaf. ;) Stod oavgjort 4-4 först, så Em lyckades med att få in sista målet *stolt*
Fast det är ganska roligt att kolla på när dom spelar, alla är på varandra, ett under att det inte händer mer olyckor än det faktiskt gör.

Väl hemma var det dags att fixa mat. Gjorde en spenatpaj med fetaost i som bara är såå god! Brukar inte tycka om matpajer annars, men denna går helt klart ner. Står iaf och vispar äggen och ställer dom åt sidan för att steka lök och spenaten. Idiotiska Johanna ställer självklart äggen och det på det gamla äggpaketet, jag vet att jag tänker samtidigt som jag ställer den där att jag kommer att häva ner äggen på golvet. Men likt förbannat ställer jag bunken där iaf, varför gör man så?

Sträcker mig sen efter stekspaden och det tar inte många sekunder där innan äggen ligger på golvet och mindre fina ord kommer ur min mun.. varpå jag hör Emilia från sitt rum "Man får faktiskt inte svära mamma!" Hehe, nä man får ju inte det, men ibland är det svårt att låta bli..

Först runt 21-tiden kunde jag sätta mig ner och andas ut, efter att ha varit uppe sedan 6 i morse. Ibland undrar man vad det är man håller på med egentligen, allt bara går i ett! Är det inte fotboll så är det nying, är det inte att skjutsa överallt så är det matlagning, städning, diskande, tvättande och gud vet vad. Ibland vill jag bara lägga mig ner och blunda och strunta i alla måsten. Hur sjutton ska jag orka med allt detta och få även läxor utöver det? Känns som jag aldrig får någon direkt kvalitetstid med Emilia längre.. visst vi försöker göra så mycket som möjligt tillsammans. Men vad hände med våra spelkvällar, eller när vi satt och målade tillsammans? Det är inte alls lika mycket sånt nu längre.. kompisarna tar över mer och mer för hennes del oxå. Ibland önskar jag att jag kunde stoppa tiden, det går alldeles för fort, min lilla tjej ska redan börja ettan!

Hjälp! Vet ju att vi kommer att vänja oss även vid den nya vardagen sedan i höst när skolan börjar, om inte annat så måste vi ta oss tid till det. Får helt enkelt försöka att planera bättre.. Storkok de veckorna hon inte är här kanske vore något så jag inte behöver lägga tid på matlagning? ;) Andra tips mottages mer än gärna..

Inte nog med att det känns mycket med allt annat så ligger ju flytten framför mig, katten kommer i samma veva att flytta hem till oss :) Veckan efter flytten är det dags för att ge bluesfestivalen en chans igen.. Nu har det fått vila under två år, tänkte låta den få visa vad den går för igen. Så på lördagen ska jag försöka svänga mina lurviga lite igen.. ska bli kul att träffa J igen oxå!! Var länge sedan nu..

Nähä, nu måste jag försöka sova lite, får ta fram boken för tyvärr känner jag mig inte det minsta trött.. borde egentligen sovit för länge sedan eftersom jag ska upp om typ 6 timmar. Hrm.

Ha de gutt! Kram..

Inga kommentarer: