måndag, maj 19, 2008

Känns tomt...

Lägenheten börjar kännas väldigt tom nu, finns visserligen mycket kvar att flytta, men känns inte hemma längre, inte så konstigt kanske. Det andra stället känns inte heller hemma, idag var jag nog ärligt talat mest sugen på att packa alla saker igen och flytta tillbaka dom hit ;) Börjar få lite separationsångest tror jag, då ska jag ändå bara flytta inom "mönne", hrm!! Hade väl förstått mina tankar om flytten hade gått lite längre än så, men nu förstår jag faktiskt inte. Kom på mig själv idag med att tänka "om jag saknar detta ställe för mkt så kan jag ju alltid sälja lägenheten och flytta tillbaka hit igen" HALLÅ!! Jag ville ju härifrån från början, inte för att jag vantrivs, absolut inte! Men jag ville ju få mer huskänsla. Vad är det då som gör just denna flytt så "svår"?

Min nya granne var inne och hälsade på mig igår, hon verkar vara riktigt pratglad. Ni som känner mig vet ju hur pratglad jag är i vanliga fall och ännu mer hur pratglad jag är när jag koncentrerar mig på något. ;) Försökte ändå att vara trevlig, vi ska ju ändå bo bredvid varandra ett antal år framöver..

Känner mig lite smått mörbultad efter helgen, hade visserligen räknat med träningsvärk med tanke på hur extremt otränad jag är, men den lyser med sin frånvaro. Kanske ska se det som något positivt, att jag inte är riktigt lika otränad som jag trodde? :)

Ska lägga mig och läsa lite här nu, har fortfarande inte lyckats läsa ut "Flyga drake". Hade ju tänkt hinna se den på bio efter att jag läst boken, men som vanligt så väntar jag alldeles för länge så den har redan slutat gå ;) Fast i grund och botten tycker jag nog allt att det är skönare att hyra en film, krypa upp i soffan med en filt och något gott att äta (det där något gott att äta har blivit lite väl ofta på sistone dock :S)

Bye for now..

Inga kommentarer: