onsdag, maj 21, 2008

Hemskickad från sjukhuset..

Borde väl egentligen ha räknat ut det från början, men jag hade inte en tanke på det. Mycket dumt av mig eftersom jag nuförtiden samåker till jobbet, men idag hade jag tid för blodgivning, så tog bilen själv idag för att jag skulle till sjukhuset efter jobbet. Väl på sjukhuset så sätter jag mig för att fylla i kontrollpapper som man måste göra innan det är dags att ge blod, då dyker frågan om jag har besökt läkare upp!

Det var ju inte särskilt länge sedan jag var där, så för min egen skull så fick jag inte ge blod idag, de trodde inte att det var något som kunde gå över i blodet när jag beskrev vad jag hade. Men mina värden kunde försämras pga det och därför kunde jag få mer huvudvärk, så var bara att så glatt gå därifrån utan att ha gjort min tjänst för samhället. Gjorde väl däremot en tjänst för mig själv? ;) Tyvärr blev den lite dyrare än vad den behövt bli om jag hade tänkt på det tidigare. Är nog för väl att de ska göra hjärnröntgen nu så att de ser att det verkligen FINNS något där inne överhuvudtaget! ;)

Väl hemma så såg jag att jag fått brev från läkaren, blev väldigt nervös eftersom jag tyckte att det gått lite väl snabbt med remissen om jag fått tid direkt och började fundera på om mina blodvärden varit dåliga när jag var dit. Men det visade sig vara tvärtom! Läkaren hade inte ens skickat remissen ännu, utan det han ville i brevet var att skriva att alla prover var perfekta och att han nu efter att proverna kommit in skickat remissen till hjärnröntgen.

Känns skönt iaf att proverna inte visade någonting, hade det varit något allvarligt så borde väl det ha gett utslag på något vis??

Dags att köra igång med lite städning och packning nu..
KRAM!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch du skrämde mig rejält där med "Hemskickad från sjukhuset"... Skönt att alla prover var jättebra!!

Kram Pernilla