torsdag, augusti 09, 2007

Sista dagen

Idag var Emilias sista dag hos dagmamman. I morgon ska hon vara på "dagis", det är ett antal dagmammor som slås ihop i en lokal en till två gånger i veckan, så att en dagmamma kan vara ledig och i morgon är det alltså B´s tur.

Nästa vecka är det fritids som gäller, vilket hon ser fram emot jättemycket! Hon ser däremot inte fram emot alla läxor hon kommer att få nu när "skolan" drar igång.. hon har fått höra så mycket redan om hur hemskt det ska vara med just läxor. ;) Hon har nog säkert hört mig en del med.. haha.. antar att jag svurit ett par gånger över alla tentor!

Em har minsann tagit sig friheten att planera hela helgen med. Det är vääldigt mycket prat om R och hans barn. I morgon ska dom tydligen komma hit och se på film, baka och spela dataspel. När jag sa att det blir svårt att hinna med att göra allting på en dag eftersom vi inte är hemma förrän halv 6 ungefär så kollade hon på mig som jag vore dum i huvudet och sa: Men mamma, dom ska faktiskt vara här hela helgen och sova här!
Hmm okej, sen när då och vart ska dom sova?! Men även det hade hon planerat. Hon o J skulle sova i hennes säng och vi andra i min.. troooligt.
På lördagen hade hon tänkt att vi skulle bada och plocka snäckor om det är fint väder.. så när jag sa att vi skulle kolla bilar på lördagen blev det inte direkt några glada miner. Men det ändrade sig snabbt när hon fick veta att dom ska med då.. ;) och på söndagen skulle vi bada igen, fast först skulle vi sova länge.. synd bara att länge inte är samma sak för henne som för mig. När jag sa att dom kanske har planerat annat så fick de minsann rätta sig efter henne, hon har blivit bestämd den där tjejen.. undrar hur det ska gå när hon blir ännu äldre och får en massa knäppa idéer från barnen i skolan. Huua! :)

Var visserligen ganska kul att lyssna på henne eftersom hon planerat allting in i minsta detalj.. film, spel, mat, badställe och bakverk har hon minsann redan bestämt. Haha!

Jag borde egentligen inte ligga här nu (ja, lat som jag är ligger jag i sängen med den bärbara). Har disk, tvätt och städning jag borde ta hand om. Blää, har verkligen noll lust att göra detta, men det är väl bara bita i det sura och ta sig upp ur sängen. Känner mig i stort behov av en dusch med, så klibbigt väder nu! Jag trodde det skulle släppa igår med tanke på att det åskade ordentligt här då, men det blev snarare värre än innan.

Snart helg iaf, skönt! Hoppas att huvudvärken håller sig borta denna helg, blir jobbigt att provköra bilar annars. Känner mig lite stressad med bil nu med tanke på att Em ska vara borta på Ljungnäs nästa gång jag har henne. Att dra upp henne ännu tidigare för att gå bort dit är inget jag har någon lust med direkt! Har en bil jag är lite intresserad av, får se hur det känns att köra den och hur den är i övrigt med. :) Men håll tummarna för att min kräsenhet inte kommer fram även där ;)

Har ni förresten sett blockets och aftonbladets nya satsning? Jag tycker det var en ganska kul idé faktiskt, men har man rätt att lägga ut andras namn på det viset tro? www.family.se

Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är en kul sida och trevlig idé :)

Om vi ses, bland dimmorna i norr eller i söder
Med drömmen i behåll och med lust att ta vid
Där elden falnar men fortfarande glöder