fredag, augusti 17, 2007

Ledig

Tog ut ledighet idag för att kunna få vila ut lite och för att gå på "kvartsamtal", kan dock inte påstå att jag känner mig särskilt utvilad. Började dagen med att åka till Kalmar för att kolla in en bil, bestämde mig ganska omgående att jag ville ha den. Var dock tvungen att fixa med kontantinsatsen och lite papper från jobbet först, så var bara att åka hem till banken och sen till jobbet. Men nu är iaf min nya lön satt, den är bättre än innan iaf ;) (inte särskilt svårt).

Var dessutom iväg till min syster för att visa upp bilen och bli bjuden på lunch. PoG är hemma hos J nu för att tapetsera om. Trevligt att passa på och träffa dom. Samtalet på skolan var mest att sitta och lyssna på info och fylla i hur mycket papper som helst (kändes det som), kan ju ha känts värre pga alla papper på banken och bilfirman sen med iofs :) Hade tänkt åka ner till P m.fam. idag, men jag orkade bara inte. Var så trött efter allt farande att jag inte hade kunnat vara social för fem öre! Nu har både P o A flyttat härifrån, hoppas det går bra för dom båda. Jag lär väl troligtvis aldrig komma härifrån, för när jobbet väl är klart så finns det ju vissa personer som ändrar sig angående det dära. *suck*

Nu ska jag stänga ner här och se om jag orkar se något på tv, men mest troligt lär jag nog somna direkt. Fick samtal från min mormor för en stund sen förresten, hon meddelade att jag skulle få lite pengar av henne och morfar med tanke på husförsäljningen som är klar nu. De hade satt priset till 550´ tror jag, men fick 915´! Det är ju inte fel att få ut det, för några lån hade dom inte kvar vad jag vet om.. men det är jobbigt för dom att släppa huset. Så nu skulle de ge en liten summa till oss barnbarn och en lite större summa till sina barn. :)

Å så en bild på bilen :) En peugeot 307 är det för er som undrar. Har redan fått höra både det ena och det andra, vissa säger att den är värdelös medan andra tycker jag gjort ett bra köp. Det lär väl helt enkelt återstå att se, jag får väl märka det själv om inte annat. Men jag hoppas ju självklart att jag kommer kunna ta mig framåt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman, bilen var ju jättefin och söt.. =) Tror att du gjort ett bra köp! Gå och kolla upp det där så fort du har möjlighet eller helt enkelt ta dej tid till det när dem ord. är tillbaka igen! Jag för min del hoppas att vi syns en annan helg i stället, då det kanske inte vart lika "körigt" för dej innan på dagen! =) Nej nu ska jag sova vi är hemma i Rödeby nu i alla fall! Vad är det man säger? Borta bra men hemma bäst!?
Nej men jag är nog klar med Rafs för detta året känner jag nog... I kväll har jag donat med tavlor och lampor. Innan vi lämna Kalmar så var vi inne på "Game" och införskaffade lite nya Ps2 spel, så då kan du ju räkna ut vad mina män sysslat med i kväll... Ok.. jag med lite då! *flin* Tänk när du och jag satt på ditt rum och kämpade på natten för att klara isvärlden på Super Mario Bros!! Minns att vi hade så lite ljud på som möjligt bara för att A & G inte skulle höra vad vi styrde med! Nä, sova nu! Hörs i veckan gumman. KRAMAR (dop blir ev. den 2 sept, kan du då?)

Anonym sa...

Årsmodell kan ju va bra att veta med? :) Hört både bra och mindre bra saker om bilen av han som vet lite mer här hemma. Men själv har jag ingen aning. Kan inte mycket om bilar, mest om de märkena vi själva valt att ha så jag tror med all sannolikhet att det är en toppenbil :) Ska översiktsläsa lite mer av din blogg när jag får mer tid över. Du skriver ju så mycket så man hinner inte läsa om man inte läser varje dag och det finns ju tyvärr inte tid till :( Grattis till jobbet som jag antar att du fick eftersom du löneförhandlat. Det var du värd! Kram

Anonym sa...

Hej där. Tycker absolut du har gjort ett väldigt bra köp måste jag få säga. Dessa franska lejon är rätt så pålitliga och roliga att köra så lycka till med den. Hälsa fam Lundqvist, och krama Em, kram E