söndag, augusti 05, 2007

Där regnbågen slutar

Har precis läst ut även denna bok av Cecelia Ahern och jag måste säga att även om hennes sätt att skriva är väldigt "å så levde de lyckliga i alla sina dagar", så kan jag inte låta bli att tycka om hennes böcker. Det blir tydligen film av denna bok med, ser fram emot det! :)

Är så trött på denna helgsjuka jag brukar ha, med huvudvärk, illamående och extrem trötthet. Lördagen brukar jag vara helt väck på, vill inte ha det såhär längre. Pratade med läkaren om det och han trodde att antagligen beror det på spänningar som lägger sig när jag är ledig, vilket går från spänningshuvudvärk till migrän. Det var tydligen vanligt att ha det så. Men på något sätt vill jag bryta detta mönster för det börjar bli jobbigt! Jag vill kunna känna att jag gör mer med mina lediga dagar än att sova bort dom.. Söndagar brukar jag visserligen vara hyfsat pigg på, men känns inte som jag får något särskilt gjort då iaf. =/

Hittade precis detta när jag surfade runt lite, jag hoppas verkligen inte det är så, för detta är jobbigt och jag vill inte att det ska fortsätta!

"Andra fallet är en 29-årig trebarnsmor. Barnen är 2, 4 och 7 år gamla. Arbetar deltid på resebyrå. Tidigare frisk. Återkommande huvudvärk sedan fyra år tillbaka, minst en gång per månad, ofta i samband med menstruation. Var helt besvärsfri under graviditeterna. Huvudvärken börjar lite dovt på morgonen och ökar framåt dagen eller väcker henne och är då mycket intensiv. Ofta mycket irriterande att huvudvärken ofta kommer i samband med ledighet och på helger. Anfallen sitter i ungefär ett dygn. Måttligt svår värk så att hon inte kan delta i familjeaktiviteter. Huvudvärken är av pulserande karaktär och förvärras så fort hon rör sig. Mår litet illa men har inte haft kräkningar. Tidigare klarat sig med 2 brustabl TREO men nu går huvudvärken inte längre över.

b)Vilken diagnos tänker Du i första hand på? (2p)
Svar: Migrän utan aura"


Ska ut och gå en sväng nu iaf.. kramas..

Inga kommentarer: