tisdag, augusti 28, 2007

Är hösten här nu tro?

De senaste mornarna har varit riktigt kyliga, så nu har nog sommaren nått sitt slut. Det märks om inte annat på jobbet nu tycker jag, alla går runt och snörvlar, tyvärr även jag. Eller jag är nog snarare precis i gränslandet nu, men det är nog så jobbigt det.

Lär nog iaf inte bli något mer badande i år, konstigt att jag inte blev förkyld efter senaste gången jag var iväg. Fast man blir ju visserligen inte sjuk av bara kyla, det är ju mer än det som är med i bilden. Men är väl en två veckor sen jag var iväg nu, alla hade pratat om hur varmt och skönt det var i vattnet. Det har ju inte blivit så mycket badande för mig i sommar som det brukar bli, så jag packade ihop mina grejer och for iväg till Nabben. Är inte den som brukar hoppa i direkt (som vissa av er vet ;)) men just den här gången så dök jag i utan att ens känna på vattnet. Trodde jag skulle få en chock rent ut sagt, jävlar vad kallt det var! Fick senare veta att vattentemperaturen sjunkit från ca 20 till 13.. Hua! Det blev ingen lång simtur där inte iaf :)

I helgen har jag haft dottern här, så i lördags åkte vi iväg till Färjestaden för shopping. Hittade en massa fint, fast Emilia sa klart och tydligt att hon aldrig mer ville gå i affärer efter det och än mindre testa kläder ;) Hon växer ju så mkt nu så var tvungen att köpa mkt nytt. Jobbigt när hon ligger mellan två storlekar oxå, så var ju bara att glatt testa de flesta plaggen.. för jag har ingen som helst lust att åka tillbaka om det inte skulle passa! Alldeles för bekväm för det ;) Hittade en del till mig själv oxå, men jag är i stort behov av jeans så får åka in till Kalmar sen någon dag när jag känner att jag har tid. För det finns ju inte i överflöd på färjestan direkt. :(

Söndagen spenderade vi mest ute och så åkte vi runt i Mönsterås och kollade på olika hus som är till salu. Jag är riktigt sugen på hus, men inte särskilt sugen på att köpa det själv. Men det skadar ju inte att titta lite.. ;) Vi hade ju faktiskt väldigt roligt under tiden vi åkte runt.. tacka vet jag Mora träsk. :)

Bilen funkar bra än så länge, ska ta in den på förbesiktning snart bara för att få veta bilens skick. Kan ju dessutom vara bra med tanke på att jag har garanti i tre månader, då får de ju allt ta och fixa det som behövs. ;) Otroligt skönt att kunna ta mig vart jag vill när jag vill iaf!

Annars händer inte särskilt mkt, funderar visserligen på att hoppa på någon kvällskurs eller någon aktivitet iaf. Men det är ju lite bökigt med tanke på att jag inte har någon som kan passa snuttan under tiden, men får se om det går att lösa på något sätt. Skulle behöva det känner jag.

Kram!

Inga kommentarer: