fredag, augusti 10, 2007

Kataloger i överflöd

Börjar bli ruggigt trött på att hämta posten på jobbet nu vill jag lova, känner att jag har rätt att klaga nu. ;) Har fått i genomsnitt 5-10 kataloger om dagen nu hela veckan och från samma företag varje dag oftast. De måste ju gardera sig och skicka till varenda ansvarig person på företaget! :/

Är snart dags för sängen här känner jag.. lär bli en hård vecka nästa vecka då M ska iväg till vårt systerföretag i Lübeck och se över deras arbetsrutiner och jag ska ta över även hans arbetsuppgifter. Detta plus att jag ska hjälpa N med lite av hennes jobb eftersom hon behöver mer tid att få ordning på och betala ut löner, vilket i sig är ganska bra för pengar vill jag ha. ;)

Blev inkallad till VDn för ett par dagar sen, så är löneförhandling som gäller nästa vecka. Kan inte påstå att jag ser fram emot det, men får väl försöka göra det bästa av det iaf.

Men nästa fredag kommer jag iaf att vara ledig halva dagen, då vi ska iväg och träffa Emilias lärare. Det vill jag inte missa!

Nästa helg ska jag ev upp till min mor, men på söndagen är det Skeppsgården och 50 årsjubileum som gäller! Jag har inte varit där på ett par år nu, så ska bli skönt att åka dit igen. Men lär väl troligtvis vara mygginvasion där nu.. senaste gången jag var där tror jag att jag räknade till 250 myggbett efter tre dagar! Det var hemskt! Ska tydligen vara mycket mygg överallt i år, enligt vad jag har hört från andra, men jag har inte märkt av det särskilt mycket här. Har kanske fått 2-3 myggbett i sommar och myggorna brukar älska mitt blod, så ingen är gladare än jag :)

Nähä, nu ska jag läsa lite här. Har börjat med Dostojevskij nu, får väl se hur länge jag står ut. ;)

Inga kommentarer: