onsdag, oktober 24, 2007

Halloween och Lübeck

Som en del av er vet så har företaget jag jobbar på även en fabrik nere i Lübeck, så idag pratades det om på jobbet att vi ska åka ner dit på julmarknaden. Men tyvärr inte förrän nästa år :( Har kollat runt på bilder på nätet och det ser otroligt mysigt ut där nere!! Jaja, vore kul bara att få se vårt systerföretag faktiskt, men julmarknaden drar ju en aning mer.. ;) Kanske man till och med skulle passa på att åka ner dit i år med.. hmm, det tål att tänkas på!! Men troligtvis lär det inte bli mer än en tanke..

I helgen ska jag och Em åka upp till Västerås för att fira min far som fyller 50! Så blir att hämta upp systrarna mina på vägen upp, sen blir det väl till att göra stan på lördagen oxå. Det lär ju vara mycket folk på stan då eftersom det är lönehelg.. :/

Idag ringde Em mig för att berätta att hon blivit bjuden på halloweenfest av en kompis, så hon ska gå på sin första maskerad! Jag minns att jag hatade maskerader när jag var liten, det gör jag visserligen fortfarande. Varför böka till det så? ;) Jag skulle troligtvis inte tacka ja till en maskerad idag om jag blev bjuden på någon sådan. Men men.. När jag frågade henne vad hon ville klä ut sig till så svarade hon att hon självklart ville vara en fladdermus. Hmm, hur sjutton klär man ut sig till det då? Jag är totalt värdelös på sånt där och är verkligen allt annat än pysslig av mig. Kalaset är ju redan nästa vecka, så jag antar att vi får ge oss iväg i helgen och kolla om vi kan hitta något att sätta på henne. De borde väl ha ett bättre sortiment av detta i Västerås kan man ju tycka.

Känns tråkigt att jag kommer missa dopet som är på söndag, men tyvärr kan jag ju inte klona mig och vara på flera ställen samtidigt hur gärna jag än önskar det... :( Hoppas att ni får det bra iaf vad ni än bestämmer er för, är säker på att det kommer bli jättebra när ni väl är där.. :)

Med tanke på The C-situation så är det tyvärr över nu, om jag nu får säga tyvärr eftersom det var jag som tog upp det från början?! Fast han höll tydligen med mig om det ändå så ja. Jag kan inte säga annat än jag saknar honom, men precis som jag sa från början (innan jag gick ens bestämde mig för att träffa honom) så klarar jag inte av ett distans.. eller rättare sagt klarar jag nog inte av ett förhållande alls.

"Jag är en av alla dom som går å tror att livet ordnas upp med tiden...
Jag är en av alla dom som kan ge upp om jag är söndagskvällförvriden..
Vad gör man då?
Jag är en av alla dom som tagit lycka i sinom tid förgivet. Sen jag var barn.
Jag är en av alla dom som skyller sina sorger på den här planeten.. "


Med tanke på Winnerbäck så var jag på väg in på ticnet för ett par dagar sen, fortsätter tyvärr att vara ute i sista stund så nu var biljetterna slut.. :( Har ju tänkt att jag ska beställa hur länge som helst nu, men ja.. Fast går säkert att få tag på några biljetter senare med! Om inte annat så får jag väl åka iväg nånstans då..

Ni som är intresserade av att fortsätta läsa här sen när bloggen blir hemlig hör av er, antingen med en kommentar här eller på msn.

Bye...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill gärna läsa...*L*

Anonym sa...

jag vill också fortsätta läsa.. =)
//Maria