onsdag, oktober 17, 2007

Funderar...

Har funderat på att göra min blogg hemlig ett tag nu, då kanske min "skrivkramp" släpper, ibland är det så mycket tankar och känslor som jag bara vill få ner i ord.. som jag bara på något sätt vill få ut, men det går inte!!

Har aldrig brytt mig särskilt mycket om hur lättillgänglig denna information egentligen är, visst jag känner ju som jag skriver just då när jag skriver det.. men vill jag verkligen att exemplelvis mina barnbarn om säg 30 år ska kunna och sitta och läsa precis varje ord jag har skrivit? Det kanske är att gå lite till överdrift, men ni förstår säkert min poäng? :)

Jag menar absolut inte att jag har något att dölja, jag delar gärna av mig av mitt liv, men med tanke på att mina dagar ser ungefär likadana ut så blir det väl oftare att jag skriver om känslor och tankar än sådant som hänt under dagarna. Dessvärre är det nog faktiskt så..

Men jag förstår hur ni känner, jag själv tycker det är roligt att läsa i era bloggar och vad som händer i ert liv och vad ni tänker och tycker om saker och ting. Precis som jag vill höra om era liv även IRL oxå.. i grund och botten spelar det för mig ingen roll vad ni skriver, bara ni skriver något... för hur tråkigt är det inte när man dag efter dag går in på någons blogg och man möts av samma inlägg!!? varför ser jag det då annorlunda från mitt egna håll?! Men ja, Johanna i ett nötskal antar jag.. ;)

Kan någon förklara för mig hur ett jobb och engagemang inom facket kan vara viktigare än att umgås med sitt barn? Jag tycker detta börjar gå lite till överdrift och jag frågade rätt ut idag om varför, men han kunde ju uppenbarligen inte prata om det, eftersom han var i Luxemburg?!?! Määähh okej?! Förstår inte vad det har med saken att göra.. men okej!!! Jag har iaf framfört min åsikt och jag hoppas att han tänker igenom hur han ska lösa det. Tycker det är väldigt fel att man hela tiden bara ska rätta sig efter honom! Innan hette det att vi skulle hjälpas åt och jag har inte sagt nej en gång åt alla de gånger han skulle iväg på kurser, när jag sen frågade om 2 dagar för ett möte med jobbet + en helg (då hon inte varit hos honom på 6 helger!!).. så var han iväg då med, så då kunde han ju inte!! Visst, det är svårt att vara på två ställen samtidigt, men att sedan förvänta sig att jag ska kunna hjälpa honom när han säger nej gång på gång, det går jag inte med på.. Ska det vara så ska det vara åt båda hållen.

I helgen blir det att åka iväg till Christian för att bland annat fixa med mina vinterdäck, börjar bli lite smått nervös för att köra på vintern. Tror dessutom att det kommer bli en riktig vargavinter i år, men vi får väl se! Även att jag har haft körkort i 2 år, så har jag ju inte kört så överdrivet mycket. Hade bil ca 2 månader efter jag tagit körkortet, sen var jag utan bil i hmm iaf ett halvår, den bilen hade jag ju dock inte nytta av särskilt länge. Så totalt har jag väl bara haft tillgång till bil i 8 månader av dessa 2 år och då har jag aldrig kört när det varit vinter.. huuua. Men nu har jag ju iaf ett par bra däck, om jag ska tro på C dvs ;)

Jobbet är det väl sådär med nu, har omograniserats en del och det funkar väl inte riktigt som vi trodde att det skulle göra vilket gör många irriterade i onödan egentligen. Man borde väl arbeta åt samma mål, men för tillfället känns det som två läger, hoppas verkligen det ändrar sig snart.. annars kommer jag nog att börja kolla efter annat, gillar verkligen inte såna rävspel som det är just nu. Det är tråkigt att det ska behöva bli sådär, för jag trivdes verkligen jättebra förut!! Men men, det kanske bara är jag som överreagerar just nu, har varit en jobbig dag överlag tycker jag. :(

Mycket sjuka har det varit för mig och Emilia med, det är inte heller särskilt roligt. Först var jag sjuk för ca 6 veckor sen kanske, sen Em och veckan efter var jag hemma igen! Nu verkar det dessutom som Em är på väg att bli dålig igen!! Vad är det här?!?! Hon är hes, snorig och hade ca 38.2 igår när hon la sig, tog tempen i morse och den var som bortblåst. Jag vet att man inte ska lita riktigt på morgontempen, men väntade en liten stund iaf och då den visade 36,6 så tycker iaf inte jag att jag behöver vara hemma. Hoppas inte det ändrar sig bara, om inte annat så kan hon väl vänta ett par dagar med febern.. ;) Vill inte vara hemma igen!! Sjukt tråkigt att bara gå här dessutom och så kommer man efter så mycket på jobbet, som man får stressa otroligt mycket med att komma ifatt igen..

Nähä, nu måste jag iväg och hämta snutt, nying slutar om ett par minuter.. sen är det dusch och bums i säng för hennes del.
Jag själv ska nog lägga mig i sängen och underhålla mig med någon bok eller eventuellt kolla någon serie på datorn. Har fått tips om att Dexter är en bra serie, såg första avsnittet igår, men vet inte riktigt om jag håller med faktiskt, men ska ge det en chans till.. Heroes däremot, det är grejer det!! Senaste avsnittet var så sjukt spännande.. och så måste man vänta en vecka innan man kan "ta ner" *harkel* nästa avsnitt :)

Nä, nu blir säkert Emilia orolig här, två minuter på mig.. ;)
Jag som alltid har varit ute långt i förväg och avskytt när folk inte håller tiden.. har blivit precis likadan själv, komma i tid på morgonen är inte min starka sida direkt.. Vadå 7:30? 7:38 är väl lite lagom eller? ;) Tur att det inte är värre än det är..

Jaja, bye for now...

Kramas..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Förstår precis vad du menar med bloggandet. Fast man kan ju aldrig riktigt rå för vad man känner och tycker. Och kan man då få ner det i ord är det väl bra för framtida återblickar, så man inte glömmer bort sitt tidigare liv.

Finner det oerhört märkligt att en man som för 2 år sedan hotade med att ta hela vårdnaden för sitt barn plötsligen verkar strunta i henne? Vad har hänt då kan man undra?

Ta hand om dig, Kram E

Anonym sa...

Du har blivit utmanad, kika in hos mig!
Kram Elenor

Anonym sa...

Nu blev jag paff ang. hrm "pappan"!! Vad kan ha hänt? Det var kul att se att du vart inne nu och bloggat, saknar dej gumman. Allt är bra med oss och jag tycker att vi måste hinna ses snart. Om du inte kan vara utan C kan du la ta med han? Eller? Saknar dej iaf... KRAMAS