torsdag, oktober 16, 2008

Överkänslighet mot klor...

Har efter semestern haft svårt att släppa simningen så bestämde mig för att testa på vattenpalatset igen. Har tyvärr problem med överkänslig hud och brukar få rejäl klåda/svullnad efter att jag kommit i kontakt med klorvatten. Var ett antal år sedan jag testade på det nu och det gick över förväntan idag, kände av det gjorde jag, men inte alls så mycket som jag gjort tidigare. Skönt! Hoppas det håller i sig, då lär det bli fortsatt simning ett par gånger i veckan :)

Nu börjar Lyxfällan igen, så får fortsätta senare (om jag orkar ;))

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett litet tips som jag fick lära mig då jag utbildade mig till babysimsinstruktör är att det inte finns några klorallergiker?!Men det är superviktigt att tvätta sig med schampo och tvål och skölja sig riktigt för att slippa att kloraminerna binder på smutsen som sitter på huden.Detta gör också att det pumpas in mera klor i vattnet om personerna är "lortiga" då de går i vattnet.En person som ej har tvättat sig innan klorbad avger lika mkt smuts som 100st som har tvättat sig.Luktar man klor efter badet, är man lortig då man har klivit i:-)Lycka till och kanske värt att prova?!/Helena Windahl